روایت آه

خوبند واژه ها وقتی با یکی دو حرفیشان میتوان تمام سوز ها را جمع کرد ؛ آه

روایت آه

خوبند واژه ها وقتی با یکی دو حرفیشان میتوان تمام سوز ها را جمع کرد ؛ آه

روایت آه

شیطان حکومت خویش را بر ضعف ها و ترس ها و عادات ما بنا کرده است و تو اگر نترسی و از عادات مذموم خویش دست برداری و ضعف خویش را با کمال خلیفة اللهی جبران کنی دیگر شیاطین را بر تو تسلطی نیست. سید شهیدان اهل قلم (سید مرتضی آوینی)

پیوندهای روزانه
Instagram

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

8 سال پیش در  چنین روزهایی آرمانم مردی بود به نام  محمود احمدی نژاد 
واقعا دوست داشتم روزی بتوانم مانند احمدی نژاد باشم. ..
یک بسیجی ولایت مدار تحصیل کرده ، کارآمد ، ساده زیست و سخت کوش و ..


امروز انسانهای خوبی در صحنه هستند ولی هیچ کدامشان به احمدی نژاد 84
 نمیرسند (حداقل به نظر من)احمدی نژاد 84 یک انقلابی 6 دانگ بودو امروز در نظرم چنان حقیر است که مشایی منفور است .تحلیل ها زیاد است اما به شخصه زاویه ای که با ولایت فقیه پیدا کرد را دلیل اصلی میدانم . ..شاید ضربه ی سختی برای حزب الله بود اما به شخصه یقین کامل پیدا کردم در تخصص و یا حتی تعهد به عرش اعلی هم اگر برسی تنها 1 درجه زاویه با ولایت الله کافیست تا همه عمرت به کوبیدن آب در هاون گذشته باشد ...

در آن روز ها آرمان ها و اعتقادام را در مرد کاپشن پوشی میدیدم که آمده بود تئوری های ناب حضرت روح الله که همان شیوه ی حکومت داری صالحینست را زنده کند . مردی که آمده بود دست های باندهای فساد و قدرت را قطع کند نه که خودش باندی تشکیل بدهد و بریز و بپاش هایی راه بیاندازد . ..


بار دیگر فهمیدم که در افتادن با مقام ولایت ارتباطی به جایگاه و میزان محبوبیت و خدماتی که برای عام مردم انجام داده ای ندارد !باعث میشود حتی اگر در عرش هم باشی به فرش بیوفتی . ..بار دیگر فهمیدم که نباید روی افراد سرمایه گذاری کرد ، این مفاهیمست که می ماند و اشخاص به اندازه ی نزدیکی به این مفاهیم و آرمان ها باید مورد پذیرش قرار بگیرند . یکی از دلایلی هم که اعتقاد دارم در دفاع و حمایت از جلیلی باید با فکر و برنامه جلو رفت همین است . ..



گاهی وقت ها از این مسئله احساس سرخوردگی و  نا امیدی میکنم ، اما وقتی بیانات رهبر عزیزم رو گوش میدم به این نکته میرسم که باید با دید روشن و نگاهی امیدوارانه به آینده نگاه کرد . ..قطعا و بدون شک آینده ی روشنی برای نظامی که خون صدها شهید امضاء کننده ی اعتبارش هست وجود دارد . نظامی که در رآسش رهبری مدبر و عزیز و عالمی وجود دارد . ..


خدا نگهدار انقلاب ما ، نگهدار راه روح الله و نگهدار رهبر دوست داشتنی ِمان باشد . 

ولعاقبة للمتقین./


۵ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۳۰
سرباز

 آیۀ «لئن شکرتم لأزیدنّکم» یعنی اگر شما شکر کنید ما شما را زیاد می کنیم. ضمیر «کم» به ذات شخص برمی گردد. نفرمود لأزیدنّ نعمتکم، برکتکم، و...

بلکه خودمان را مورد خطاب قرار داده است. حتما حتما حتما شما را زیاد می کنیم. وقتی شخص ازدیاد وجودی پیدا کرد طبیعتا نعمت ها و برکتهای الهی بر او افزون است.

 شما شکر کنید به آنچه دادیم، شما را زیاد می کنیم که عالم را ببلعید. به تعبیر عارفی که صدرالمتألهین اشاره می کند:عالم یک لقمه برای انسان است. ...


"از بیانات حضرت استاد صمدی آملی"




وقتی در تمام این شب و روزهای سخت و خسته کننده  .. .

شکر گزار نعمات آشکار و پنهانی که نصیبمان شده نیستیم . ..

بالا نمی رویم و در منجلاب دنیای ِ حقیر بیشتر غرق می شویم . ..


۳ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۳۰
سرباز

سلام و عرض ادب.


این روزها بعد از حضور چند ساله در محیط های مجازی و فرهنگی به یک نتیجه ای رسیدم که شاید به مذاق عده ای خوش نیاد . اما بی مقدمه و رودربایستی اون رو با شما در میان میگذارم .

برای آینده کسی رو  ترجیح میدم که حجاب معمولی داشته باشه و بی هیچ ادعای ظاهری و اعتقادی باشه تا اون خانم ِ چادری ای که به اسم کار فرهنگی و جهاد نرم و لطیف با هزاران نامحرم در ارتباط باشه و صدها داداش داشته باشه و اون چادری که سرش کرده رو تحفه ای از مادرمون زهرا "س" ندونه . ..

ترجیح میدم مسافر زندگی من یک آدم متوسط با عقاید های متوسط اما عمیق باشه ! حداقل تکلیف خیلی از مسائل با خودتون روشن میشه و شما میدونید طرفتون در مواجه با مسائل چطور برخورد خواهد کرد .

انقدر از این دست آدم ها بدم اومده که روزی چند بار از خدا میخوام من رو از دسته ی آدم های به ظاهر مذهبی که هیچ بویی از  حیا و متانت نبرده اند قرار نده !



می ترسم برای خودم و شما  ... 

رانده از خزان و مانده از بهار نباشیم ./  ولعاقبة للمتقین


۹ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۲:۴۷
سرباز

بعد از ماه ها و مدت ها با اصرار خواهرم به تماشای فیلم رسوائی رفتیم .

 در این نوشته سعی دارم برداشتم از فیلم ( درست یا غلط ) رو بنویسم : 


بعد از رسوائی ِ ده نمکی در اخراجی های 2 و 3 این بار با فیلمی روبرو هستیم که در حد و اندازه های کارگردان فیلم قابل قبول محسوب میشود . ابتدا جدای از فرم و تکنیک های ساختاری باید عرض کنم  محتوای فیلم قابل بحث و درگیر کننده است . در رسوائی ما با دو واژه ی "توکل" و "زود قضاوت کردن" روبرو هستیم . حالا این که کارگردان چقدر توی درآمدن این واژه ها توانا بود و دچار سطحی نگری و کلیشه سازی نشده بحثی ندارم . 

اما این دو واژه رو از کلیدی ترین و مهم ترین مسائل روزمره ی خودمون میدونم . توکل بر خدائی که در زندگی ِ ماشینی ما گمشده و زود قضاوت کردن هایی که در عصر ارتباطات و شبکه های اجتماعی دامنگیر جامعه ی ما شده است . روزگاری که پستی و بلندی های بسیاری را برای ما به ارمغان می آورد و ما بر تنها کسی که تکیه نمی کنیم خداست !

مسئله ی توکل در فیلم ، بارها از زبان شخصیت روحانی فیلم شنیده میشود  .شخصیت روحانی فیلم با بازیگری اکبر عبدی همراه با نکات مثبت و منفی ِ بازیگریش در حد قابل قبولیست ؛ هرچند پیش ذهنیتی که در مخاطب از عبدی در ذهن وجود دارد گاه در باور پذیری او خدشه وارد میکند . 

بازی ِ الناز شاکردوست تکراری  و در بعضی صحنه ها به دور از حیا و آزاردهنده بود ، بنده موافق این مسئله نیستم که برای نشان دادن یک کاراکتر بد , دور از اخلاق باید به هر  به طریقی متوصل شد و ذهن و شعور مخاطب را پایین آورد . 

وجود شخصیت میرزا و مادر افسانه غیرلازم بوده و در حد تیپ می ماند . تیپ ِ میرزا می توانست با حضور بیشتر در سکانس ها تاثیر گذار پذیری بیشتر در شکل دهی به شخصیت های دیگر فیلم و کمک به پیش بردن داستان فیلم داشته باشد .

توی فیلم در اکثر صحنه ها ما با موسیقی ِ دلنشینی روبرو هستیم که باعث میشود این ذهنیت برای مخاطب بوجود بیاید که کارگردان گاهی اوقات در رساندن پیام خود به مخاطب در محتوا و فن بیان ناتوان بوده که از موسیقی متن استفاده کرده .


 این مسئله رو که فیلم رسوائی در حد سه گانه ی اخراجی میدونند و اون رو پر از شعارزدگی و نمایش روحوضی از مفاهیم فاخرتلقی میکنند قبول ندارم . شاید در بعضی سکانس ها با سرسری گری های کارگردان روبرو باشیم اما این که کل فیلم رو زیر سوال ببریم به نظرم دور از انصاف باشه . فیلم حوصله بر نیست و در بعضی سکانس ها به خوبی احساسات مخاطب را تحریک می کند . در آخر باید این مسئله رو خاطر نشان کنم ، اگر کمی بازی ِ پراز عشوه ی شخصیت افسانه اصلاح میشد ، اگر بازیگر ِ دیگری برای شخصیت روحانی فیلم انتخاب میشد و کمی گل درشت گویی های فیلم از قالب تصنعخارج میشد با این موضوع ِ درگیر کننده ما قطعا با یک فیلم ماندگار روبرو میشدیم .

این فیلم پله  ی ترقی ای برای کارگردان فیلم های سخیف اخراجی های 2 و 3 محسوب میشد و من امیدوارم ده نمکی با دورشدن از فضاهای روحوضی و سیاه نمایی و بکار گیری ِ هنرمندان دارای "تعهد بیشتر" کمی به آنچه که از آن دم می زند ادای تکلیف کند .


اگر مطلب دیگه ای به ذهنم اومد اضافه خواهم کرد .  

خوشحال میشم شما هم با نظراتتون در مورد این فیلم من رو همراهی کنید .


۳ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۲۲
سرباز