روایت آه

خوبند واژه ها وقتی با یکی دو حرفیشان میتوان تمام سوز ها را جمع کرد ؛ آه

روایت آه

خوبند واژه ها وقتی با یکی دو حرفیشان میتوان تمام سوز ها را جمع کرد ؛ آه

روایت آه

شیطان حکومت خویش را بر ضعف ها و ترس ها و عادات ما بنا کرده است و تو اگر نترسی و از عادات مذموم خویش دست برداری و ضعف خویش را با کمال خلیفة اللهی جبران کنی دیگر شیاطین را بر تو تسلطی نیست. سید شهیدان اهل قلم (سید مرتضی آوینی)

پیوندهای روزانه
Instagram

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

میگویند عالم از چهار عنصر تشکیل شده است:

                                               آّب، آتش، خاک و هوا. ..


آبی که از تو دریغ کردند . ..آه . ..

آتشی که در خیمه گاهت افتاد .. . آه . ..

خاکی که شد سجده گاه و طبیب دردها . ..

و هوایی که سالهاست افتاده در دلها . ..


 راست می گویند، ترکیبِ این چهار عنصر می شود"عالم". ..

- - - - 

برای آنهایی که کربلا را ندیده اند : حاج منصور ارضی - کربلا 

۴ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۱
سرباز
سلام و عرض ادب ./

رسیدن ماه پرخیر و برکت و پر از عشق ماه شعبان رو خدمتتون تبریک میگم.
عادت به زدن حرفای تکراری ندارم اما ان شاء الله که بتونیم از تک تک روزهای این ماه زیبا نهایت استفاده رو بکنیم . ماه رجب که گذشت و ماه از خود نگذشتیم . ..

شما رو نمیدونم .. ولی من متاسفانه سرگرم بازی های سیاسی و بنگاه خبرپراکنی شدم و از این ماه استفاده ی کافی رو نکردم . باز هم سیاست زدگی و .. ..
نمیدونم این بار با کدوم قدرت عقلم میتونه این کم کاری و سهل انگاری رو توجیه کنه ! آخه من و امثال من عادت داریم بجای رجوع به توضیح المسائل به توجیه المسائلی رجوع کنیم که هر روز بر قطرش افزوده میشه . ..
بگذریم ! :) خیلی جالب نبود در آغاز این ماه با نا امیدی و خودزنی مطلبم رو شروع کنم .. به هرجهت شاید تلنگر کوچکی باشه برای استفاده ی بهتر از این روز های پیشرو . 

طبق یک عادتی که ان شاء الله نهادینه خواهد شد در مناسبت های مختلف من یک پک خواندنی - شنیداری آماده خواهم کرد تا دوستان ازش بهره مند بشند - این پک رو می تونید در "ادامه ی مطلب" مشاهده بفرمائید . 
ببخشید اگه برای آغاز کار خیلی پر و پیمان نبود . ان شاء الله در روزهای آینده ویژه ی نیمه ی شعبان هم فایل هایی رو آماده خواهم کرد . 


شعری از شیخ علی اکبر لطیفیان به مناسبت ولادت اربابم حسین : 

بال فطرس به عنایات تو پر میگیرد

تا غلام تو شود بال سفر میگیرد


دل ما خرج که شد قیمت آن بالا رفت

سنگ در کنج حرم ، قیمت زرّ میگیرد


بهترین سود همین است که در چشم تر است

به تو دل میدهد و چند گُهر میگیرد


چقدر زود در ِ خانه ی تو ریخته اند

وقت خیرات ، گدا زود خبر میگیرد


بین فرزند و غلامت نگذاری فرقی

کرم تو همه را مدِّ نظر میگیرد


چقدر فاطمه تشنه ست در این ششماهه

انَاالعطشان تو انگار جگر میگیرد

۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۶
سرباز

_ اولین فیلتر از نظر من پایبندی به اسلام ناب محمدی و علمدار آن در عصر ما یعنی انقلاب اسلامی و مهمترین اصل این انقلاب یعنی ولایت مطلقه فقیه است که هر دو از این فیلتر به خوبی عبور میکنند ، هر دو دارای سابقه ی درخشان ایثارگری برای این انقلاب هستن از نظر تاثیر گذاری البته آقای قالیباف به دلیل فرصت های بیشتری که در اختیار داشته اند منشا خدمات بیشتری برای نظام بوده اند و آقای جلیلی هم در پایبندی به قواعد امتیاز بیشتری دارند
 
_  انقلاب اسلامی در بعد بین المللی و جمهوری اسلامی در بعد سیاست خارجی دارای سیاست های ثابتی است که در طول 35 سال گذشته و با وجود دولت های مختلف با یک شیب تقریبا ثابت پیش رفته است و شاید دلیل اصلی این موضوع فرا دولتی بود سیاست خارجی باشد اما چالش بزرگی که الان جبهه ی درگیری جمهوری اسلامی با دشمن و نقطه ی ضعف نظام در داخل است بحث اقتصاد و مدیریت است چیزی که الان موضع ما را در برابر دشمن تضعیف میکند و مردم ما بخاطر آن رنج و سختی را تحمل میکنند اقتصاد ملی و معیشت فردیست که البته دلایل ضعف ما در این بعد نیاز به بحث جداگانه ای دارد اما ماحصل اینکه در شرایط فعلی فردی که بتواند این مشکلات را مرتفع کند بیشتر توانسته به انقلاب اسلامی خدمت کند هر چند خودش انقلابی تر از دیگری نباشد و البته حداقل ها و شاید خیلی بیشتر از آن را هم داشته باشد لذا دلیل اصلی ترجیح قالیباف به جلیلی از نظر من همین است.
 
_ بحث دیگر مدل مدیریت شخصی است ، قالیباف یک مدیر سیستم محور است و موضوعات را با دید کلان و جامع مورد بررسی و برنامه ریزی و عملیات و نتیجه گیری هدف گذاری میکند با بررسی سوابق مدیریتی ایشان این موضوع قابل تصدیق است . اما در این بند در مورد جلیلی خیلی نمیتوان قضاوت منصفانه ای داشت بیشتر سوابق ایشان سیاسی و امنیتی است و محدوده ی کارشان به موضوعات تئوری محدود میشود و خیلی در موضوعات اجرایی سابقه ای ندارند که بتوان قیاس کرد و همین عدم وجود سابقه ی قابل تشخیص خودش یکی دیگر از دلایل انتخاب قالیباف است.
 
_ تا امروز به شخصه در انتخاب قالیباف تردید داشتم و منتظر بودم تا برنامه ها و سخنان جلیلی را بشنوم اما هر چه در این صحبت ها دقت کردم نه ریشه یابی دقیق و جدی دیدم نه برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی و نه زمان بندی روشن و شفاف و نه تیم مشخص و متخصص ایشان صرفا به صورت کلی به مشکلات اشاره میکنند و با شعارهای انقلابی وعده ی برطرف کردن این مشکلات را میدهند اما قالباف تکلیف انسان را با خودش روشن میکند هر موضوعی را مشخص مورد بررسی قرار میدهد و برنامه شفافی را در زمان مشخصی ارائه میدهد و با شعارهای اجرایی وعده برطرف کردن مشکلات را میدهد
 
پ ن 1 : هیچ تضمینی وجود ندارد که کسانی که امروز حرفی را میزنند فردا آن را اجرا کنند یا اینکه بصورت کامل اجرا کنند لذا ما مجبوریم بر اساس گذشته ی افراد بهترین را تشخیص دهیم قالیباف یا هر کس دیگری هم از این قائده مستثنی نیست

پ ن 2 : دوستان موافق یا مخالف این نظر اگر تمایل به اعلام نظر خود داشتند لطفا صرفا نظر خود را با دلایل مشخص اعلام بفرمایند و از توهین به هر کدام از این دو عزیز خود داری بفرمایند در غیر این صورت کامنت مربوطه پاک خواهد شد
پ ن 3 : بنده هیچ تعصبی روی هیچ فردی ندارم انشا الله هر کسی که وجودش برای انقلاب اسلامی مفید تر است پیروز 
انتخابات شود چه آن فرد انتخاب ما باشد چه نباشد

"از پیج پارسا فارسی در گوگل پلاس"

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۱۷ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۵۵
سرباز

عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ِ میلاد با سعادت امیرالمومنین علی بن ابیطالب و روز پدر.

گاهی تمام آنچه را که میخواهی بگو ، در مورد آغاز فصل عبادت و بندگی و بیداری های شبانه 

با توسل به اهل بیت علیهما السلام ، یک شعر زیبا و دل نواز بهتر می گوید . .. ( این روزها در دعاهایتان من رو هم دعا کنید . ) 

- - - - - - 

چشم مرا پیاله ی خون جگر کنید

هر وقت تر نبود به "اجبار" تر کنید

 

من کمتر از گدای شب جمعه نیستم

خانه به خانه دست مرا در به در کنید

 

بدکاره ها به نیمه نگاهی عوض شدند

مارا فضیل فرض کنید و نظر کنید . ..

 

این تحبس الدعا شدن از مرگ بدتر است

فکری برای این  نفس ِ بی اثر کنید . ..

 

العفو گفتنم که به جایی نمیرسد

ذکر حسین حسین مرا بیشتر کنید

 

در میزنیم و هیچ کسی وا نمیکند

پس زودتر امام رضا را خبر کنید. ..                           "شیخ علی اکبر لطیفیان"

۷ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۰
سرباز

سلام و عرض ادب./


رفقایی که از نزدیک باهام آشنا هستند ؛ بهتر میدونند که اصلا عادت به سیاسی نویسی و تحلیل کردن مسائل روز ِ سیاسی ندارم ولیکن دور از انصاف دیدم که به نوبه ی خودم در این مورد توی وبلاگ صحبت نکنم .

این روزها بهتر از من در جریان هستید ، یک موج جدید نامه نویسی به "آیت الله هاشمی رفسنجانی" راه افتاده و چه دل ها که کباب نشده و چه بغض ها رسوب نشده که ای خدمت گذار انقلاب ! ای دلسوز رهبری و یاور دیرینه ی امام . ..جایگاه شما بالاتر و رفیع تر از این عدم احراز صلاحیت هاست و شما "ندید بگیر" و لیاقت شما ثابت شده است و .. .

آدم هایی که "بعضآ " سال ها ازشان هیچ خبری نبود و "احتمالا" در ویلاهای خوش آب و هوایشان مشغول "اسب سواری" بوده اند و یا اگر در ویلا هم نبودند مشغول "بیزینس" های   حلالی (!)  شده بودند که هر روز یک "دم خروسش" از جایی بیرون می زند !!

و شاید هم دلیل ِ دلمشغولی هایشان را چیز دیگریست که من و شما خبر نداریم . 

دلیل این کارشان را نمی فهمم ! دلیل این حرکت ها را نمی فهمم .. .

نمیدانم چرا این آدم های دلسوز امام و نظام و رهبری (!) همین چند سال پیش و در همین ایام ، وقتی که شعار مرگ بر "اصل ولایت فقیه" در کف خیابان ها داده میشد سکوت کرده بودند !

نمیدانم چرا زمانی که همین آقای هاشمی ِ آیت الله منصبشان وقتی نامه ای بدون سلام به رهبری نوشتند ؛ از حفظ جایگاه ولایت دم نزدند و سینه چاک نکردند ! 

هضم نمیکنم این آدم ها دلسوز نظام باشند و در مقابل هنجار شکنی های یک عده قانون شکن ِ متوهم گول خورده و سران ِ هذیان گویشان سکوت کنند و نامه از خود در نکنند ! 

مخلص کلام آنکه این آدم ها و شعارهایشان را وقتی کنار هم قرار می دهم ؛ نمی فهمم !

بیشتر از آنکه از نامه هایشان طعم دلسوزی و بوی برادری بلند شده باشد ؛ مزه ی تلخ چاپلوسی و تملق و نون خوری به نرخ روز به زبان می آید و بغض هایی که نسبت به رهبر معظم انقلاب سر باز کرده ! 

نمیدانم سهواً یا عمداً ، اما از سیلاب این نامه ها هدفی جز تضعیف رهبری به نظر نمی آید و حال آنکه این آدم ها و "آیت الله ِ صبورشان" قطعاً و بدون شک کوچکتر از آن هستند که بخواهند خدشه ای به مقام ولایت وارد کنند ./

بزرگتر از این ها تا نیت کردند که بخواهند کمی با ولایت در بیوفتند ، ور افتاده اند ! از آغاز انقلاب منتظری ها و بنی صدرها گرفته تا همین احمدی نژاد ساده زیست و پرتلاش خودمان وقتی از چشم توده های مردم افتادند و دچار انحراف شدند که با ولایت زاویه پیدا کردند .

کلام آخر آنکه به نوبه ی خودم این دوستان دلسوز (!) و شما و خودم را امر به تقوا و ترس از آخرت میکنم .


والسلام ./ والعاقبة للمتقین


۳ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۰۸
سرباز